مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: خرید تضمینی گندم در این شهرستان به ۶۰ هزار تُن رسید که در مقایسه با سال‌های قبل رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

علیرضا زنگنه گفت: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان نسبت به سال‌های قبل رشدی ۲.۵ برابری داشته است.

او گفت: سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ هزار تُن و سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تُن گندم تضمینی از کشاورزان ملایری خریداری شد که این میزان خرید امسال به ۶۰ هزار تُن رسید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: میزان تولید گندم در این شهرستان بیش از ۸۰ هزار تُن است که ۶۰ هزار تُن مازاد تولید گندم از کشاورزان توسط ۶ مرکز، خریداری شد و مابقی گندم نیز تبدیل به بذر و دیگر فرآورده‌های مصرفی مردم می‌شود.

زنگنه گفت: سیلوی ۲۰ هزار تُنی سامن، مرکز ازندریان، کارخانه آرد مهرآباد، مراکز خردمند، آورزمان و الفاوت، ۶ مرکز خریدی هستند که کار خرید تضمینی گندم را در این شهرستان انجام دادند.

او با بیان اینکه سیلوی سامن با ظرفیت ۲۰ هزار تُن گندم بزرگترین سیلوی خرید گندم در این شهرستان است گفت: مرکز خرید خردمند با ظرفیت خرید مکانیزه سه هزار و ۵۰۰ هزار تُن و مرکز خرید ازندریان با ظرفیت ۲ هزار تُن در این شهرستان در کنار دیگر مراکز فعال بودند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: این شهرستان سالانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار کشت غلات گندم آبی و ۳۲ هزار هکتار کشت گندم دیم دارد.

زنگنه سطح زیر کشت جو آبی این شهرستان را هفت هزار هکتار و جو دیم را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب و نظارت کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵ هزار تُن جو در این شهرستان تولید و حدود ۱۲ هزار تُن آن از کشاورزان خریداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.